Project Description

Uddannelse Uden Grænser messestand

I løbet af to dage, besøgte omkring 10.000 unge mennesker Uddannelses Messen “Uddannelse Uden Grænser” i Herning Kongrescenter. I den forbindelse stod jeg for design og konceptudvikling af Uddannelsesby Herning´s messe stand. Temaet var “Studiebolig”.

Dette inkluderede bl.a. instagram konkurrence, monitorering af sociale medier, grafisk design samt at stå på standen i løbet af messen.

Roll up Design

Uddannelsesby Herning manglede en ny Roll up til at medbringe til Messer og øvrige arrangementer hvor de skal gøre opmærksom på deres tilstedeværelse.

Uddannelsesby Herning er ofte ude til forskellige Events og Åbent Hus i Herning, Ikast-Brande hvor målet er at sprede kendskabet til Uddannelsesbyen og at komme i kontakt med nuværende og kommende studerende.

Problemet er ofte at de studerende ikke kender til projektet og ikke kan tyde hvad det egentligt er Uddannelsesby Herning kan tilbyde dem. Dette er udgangspunktet i designstrategien for denne Roll Up. Designet er udviklet efter Uddannelsesbyens nye Visuelle identitet.

The Art of being Social

Eventen “The Art of being Social” var et samarbejde mellem Uddannelsesby Herning og Heart museum.

Målet med eventen var at skabe kontakt og relationer mellem de studerende i Herning, Ikast-Brande og museet.

De studerende opfordredes til at tage billeder i løbet af eventen samt uploade dem med hashtaget #taobs. Billederne blev printet og hængt på museet som en del af et kunstværk i udvikling. Hashtagget kunne under eventen følges på en storskærm hvor et Tagboard var vist.

Velkomst Lounge Party

Velkomst Lounge Party var et samarbejde mellem Uddannelsesby Herning og Eventsjæle, hvor alle studerende i Herning blev inviteret til en velkomst fest da de nye studerende kom til studierne.

Eventen fandt sted i BirkCenterPark D.11.09.2013

På trods af truende tunge skyer var eventen en succes og festen var velbesøgt hele dagen igennem.

Målet med eventen var at “ryste eleverne sammen” på tværs af studiesteder samt at brande Herning som studieby. Flere studieorganisationer fik en stand til festen hvor de kunne fortælle om netop deres interesse til de danske og internationale studerende.

Mine arbejdsområder omfattede bl.a.:

  • Event planlægning
  • Opsætning af pladsen
  • Eventkoordinering
  • Kontakt til pressen
  • Visuel Identitet
  • Fotografering
  • Pressemeddelelse
  • Community Management (Facebook & Instagram)
  • Konkurrence design

Postkort

Postkort design for Uddannelsesby Herning til markedsførings brug, 2014.
Målgruppen er studerende og kommende studerende. En generel udfordring for Uddannelsesbyen er at de studerende ikke kender til Uddannelsesbyen og ikke ved hvad de kan få hjælp til derigennem. Ydermere glemmer målgruppen hurtigt navnet og kontakt informationerne på projektet, hvorfor portkortene er et udmærket værktøj.  Postkort designet er målrettet de studerende og deres kultur, hvorfor de fristes til at beholde kortet- også efter de har fået den nødvendige information.

Avisannonce

Helsides annonce til politikken.

Road Race

Road Race er et Event skabt i et samarbejde mellem Uddannelsesby Herning og smash.

Eventen fandt sted d. 03.05.14 på Herning Torv, hvor studerende fra forskellige studier dystede i deres hjemmebyggede sæbekassebiler.

På sigt er det planen at eventen skal være en årlig tilbagevendene begivenhed for de studerende i Herning. Dette afhænger dog af hvordan der vil blive fulgt op på projektet af henholdsvis studiestederne, frivillige og eventuelt Herning Midtby. Derudover er det af stor vigtighed at arregenmenet markedsføres i god til, så de studerende bliver gjort opmærksom på det.

Efterårs happening

Uge 42 betyder efterårsferie for de studerende – I den forbindelse blev Efterårskampagnen “Efterårs Hygge” sat i gang hos Uddannelsesby Herning.

Konceptet gik ud på at der blev lavet 4 goodiebags med efterårs relaterede lækkerier. Disse skulle uddeles til 4 tilfældige studerende i Herning inden efterårsferien ramte studiestederne. I videoerne, sidst på siden, kan du se hvordan uddelingen gik.

Målet med kampagnen: at sprede kendskabet til Uddannelsesby Herning.

Kompliment generator

PR billeder

Uddannelsesby Herning arbejder for det gode studiemiljø i Herning, Ikast-Brande. PR billederne er brugt til markedsføring, på tværs af de sociale platforme og i PR sammenhæng.

Instagram koncept: #Instagæst

Instagæst projektet er skabt for Uddannelsesby Herning hvor målet er at skabe fokus på det aktive studieliv der er i Herning, Ikast-Brande. Opsætningen samt designet er skabt af mig, og projektet kører videre på trods af min afslutning ved Uddannelsesbyen.

Flash banner

Koncept udvikling og design

Flash opsætning og udgivelse af aoh.dk

Fotograf: Ausra Babiedaite Photography

Det´Batter

Grafisk design af plakater og Facebook Event Cover til Debat aften på TEKO: Det´Batter.

Tagboard for #destinationherning

I forbindelse med Studiepraktik 2014 i Herning, blev der skabt et Gratis Tagbord til at samle hashtags og fremvise disse i løbet af dagen. De studerende havde i løbet af dagen fået til opgave at tage billeder af deres oplevelser i studiepraktikken i Herning og Ikast og bruge hashtagget #desinationherning.

Øvrige billeder med det samme hashtag blev uploaded i løbet af dagen og aftenen, på de studerendes eget initiativ.

#JegHarStemt

Konkurrencens forløb på Instagram som platform. De studerende blev opfordrede til at tage en selfie foran #JegHarStemt stationen og dele den på Instagram.

Som alternativ kunne de studerende også vælge at sende deres billede til Herning Central Biblioteks e-mail. Billederne blev printet og ophængt på Biblioteket. Vinderen blev fundet ved tilfældig udtrækning som fandt sted på biblioteket.

Kultur kassen

Event på torvet i Herning. Målet med eventen var, at at skabe dialog mellem unge borgere i Herning kommune og politikkerne.

  • Visuel Identitet
  • Markedsføring via sociale medier
  • Print
  • PR

Samarbejde mellem Event Creators, Uddannelsesby Herning og Herning Kommune.

Triste Tove

Kampagne video udviklet for Uddannelsesby Herning i forbindelse med at deres Facebook side når følger nummer 1001. Det primære mål var at sætte fokus på hvad de studerende kan få ud af at følge Uddannelsesby Herning på Facebook.

Videoen er opbygget med PowToon´s gratis version, da budgettet vat sat til 0 kr udover gaven og arbejdstiden.

Advents Kalender 2014

Advents Kalender fra Uddannelsesby Herning, 2014, er aktiv via en tredieparts App på Facebook..

Grafikken til markedsføringen for deres Advents Kalender findes her på siden. Markedsføringen  på Facebook, Instagram samt til trykte plakater.

Uddannelsesby Herning administrerer selv Advents Kalenderen.

Advents Kalender 2013

December 2013 udgav Uddannelsesby Herning deres Advents konkurrence på Facebook. Fire konkurrencer til fire studerende i Herning.

Den valgte platform var Facebook, da dette var den hyppigst brugte blandt de studerende.

På trods af at det blev navngivet “advents kalender” var deadlinerne sat til fire fredage i stedet for søndage. Grunden til dette var at kunne komme i kontakt med de studerende i løbet af festlighederne under de forskellige fredagsbarer på studiestederne, og udnytte den allerede muntre stemning i målgruppen.

Hver af de fire konkurrencer havde deres egne konkurrenceregler. Dette indebar bl.a. deling af de studerendes egne stemningsbilleder i kommentarfeltet, dele en juletradition og at give gaven videre til en medstuderende.